Verzenden & Retourneren

  • Minimum bestelbedrag € 12,50
  • Gratis verzenden vanaf € 50,- binnen Nederland, daaronder slechts € 4,99 verzendkosten!
  • Gratis verzenden vanaf € 50,- naar België, daaronder slechts € 6,99 verzendkosten! 
  • Indien op voorraad: Op werkdagen voor 17:00 besteld, dezelfde dag verzonden!

Verzending:

Zoals je ziet wordt je bestelling door ons snel en goedkoop verzonden. Wij verzenden al onze pakketten met PostNL, de meest betrouwbare vervoerder van Nederland!

Zodra je je bestelling plaatst kun je kiezen of je je pakket thuis of op een PostNL afhaalpunt wilt laten bezorgen,  of dat je het wilt ophalen in Middelburg. De verzendkosten worden automatisch berekend aan de hand van de waarde van je bestelling. In je winkelwagen wordt al aangegeven voor welk bedrag je nog extra kunt bestellen om voor gratis verzending in aanmerking te komen.

Als je kiest voor bezorgen, dan heb je (bij levering binnen Nederland) de keuze of je het pakket thuisbezorgd wilt hebben, of dat je het op en PostNL servicepunt wilt afhalen. Je kunt daarbij zelf de locatie van het servicepunt selecteren welke voor jou het makkelijkst is.

Het voordeel van deze optie is dat je dus niet thuis hoeft te zijn als je pakket wordt afgeleverd, maar je op een tijdstip dat het jou uitkomt het pakket kunt ophalen bij jou in de buurt. Dit kan bijvoorbeeld bij een aantal Albert Heijn filialen. Zo kun je het afhalen van je pakket combineren met je dagelijkse boodschappen. Mocht je bestelling door de brievenbus passen, dan wordt de bezorging aangepast naar je factuuradres indien je voor een afhaalpunt hebt gekozen. 

Latere bezorgdag, Extra vroeg afhalen en Avondlevering!

Je kunt nu binnen Nederland zelf kiezen op welke dag je je bestelling geleverd wilt hebben.Eventueel zelfs 's avonds tegen een kleine meerprijs. Ben je een vroege vogel, en wil je je pakketje 's ochtends ophalen bij een PostNL punt? Dan bieden we nu ook vroeg afhalen tegen een kleine meerprijs. 

Niet thuis bij de bezorging?

Het kan natuurlijk voorkomen dat je niet thuis bent als de pakketbezorger bij je langskomt. In dat geval zal de bezorger proberen het pakketje bij één van de buren af te leveren. Mocht dat ook niet lukken, dan kan de bezorger ervoor kiezen het pakket de volgende dag nog eens aan te bieden of het pakket af te geven bij een PostNL Servicepunt bij je in de buurt. Via de track & trace link die je van ons ontvangt, kun je altijd bekijken waar je pakket zich bevind en wanneer het naar verwachting bij je wordt aangeboden.

Overigens: je kunt in onze checkout kiezen voor een leverdatum die jou het beste uitkomt. We zorgen dan dat het pakket een dag voor de gekozen datum wordt verzonden, zodat het normaal gesproken op de gekozen datum wordt bezorgd.

Soms kiezen klanten ervoor een opmerking op het pakket te laten plakken voor de bezorger. Bijvoorbeeld: pakket mag in de tuin gelegd worden. We plakken altijd een sticker met deze opmerking op het pakket, zodat de bezorger weet dat dit een optie is. Het is vervolgens aan de bezorger of hij dit wil doen. Meestal zal de bezorger ervoor kiezen het pakket op een veilige plaats (PostNL Afhaalpunt of buren) achter te laten.

PostNL Servicepunt

Indien je hebt gekozen je pakket af te laten leveren op een PostNL servicepunt. Via de track & trace link die je van ons ontvangt, kun je altijd zien wanneer je pakket daar voor je klaarligt. Het pakket blijft 14 dagen op het afhaalpunt liggen. Mocht je het niet tijdig ophalen dan wordt het pakket naar ons teruggestuurd en als retour verwerkt.

PostNL Mijn Pakket App

We adviseren je de Mijn Pakket app van PostNL te downloaden via de Google Play store of iTunes store. Hiermee heb je altijd het laatste inzicht in de status van je zending én kun je desgewenst het afleveradres of moment later aanpassen.

België

Pakketten die naar België worden verzonden en waarbij de ontvanger bij aflevering niet thuis is, worden na 2 bezorgpogingen naar ons geretourneerd. Soms levert de pakketbezorger het pakje af bij een afhaalpunt in de buurt, maar dit is niet gegarandeerd. 

Let op: pakketten naar België kunnen enkel worden uitgereikt als de naam op het pakket overeenkomt met degene die op het adres woont. Er moet ook door de ontvanger getekend worden voor ontvangst.


Verzenden binnen heel Europa!

Wil je je pakket laten versturen naar een adres buiten Nederland? Ook dat is vanaf nu geen enkel probleem! Je bestelt gewoon via de site en geeft het gewenste verzendadres op. Als dat buiten Nederland of België is wordt vanzelf de verzendoptie EU-Pack getoond bij de verzendmogelijkheden, met direct het juiste tarief voor jouw bestelling! 

We hanteren zeer scherpe tarieven voor verzendingen binnen Europa, zelfs gratis vanaf bepaalde bedragen! Zodra je je bestelling afrondt zie je direct het tarief bij de verzendopties. 


Na het afronden van je bestelling

Zodra je je volledige bestelling hebt afgerond en betaald (of hebt gekozen voor achteraf betalen) wordt deze door ons verwerkt. Natuurlijk houden we je op de hoogte van de voortgang van je bestelling en ontvang je van ons een track & trace nummer als je pakket onderweg is. Hiermee kun je zelf je bestelling volgen.

 

Ophalen

Indien je hebt gekozen voor het afhalen van je bestelling krijg je van ons direct een email zodra alles voor je klaarstaat om afgehaald te worden. Je kunt deze dan ophalen binnen onze openingstijden (maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur), hiervoor hoef je geen afspraak te maken.

 

Keuze brievenbuspakje, brief of pakket

We kiezen automatisch de beste verzendmethode voor je bestelling. Als het pakket door de brievenbus past verzenden we het als traceerbaar brievenbuspakje of als gewone brief. Je hoeft dan niet thuis te zijn als het pakket wordt bezorgd: de postbode laat het achter in je brievenbus. Met de track & trace code die je ontvangt (niet bij verzending als brief) kun je nakijken of jouw pakket als brievenbuspakje is verzonden. Als je gekozen hebt voor bezorgen op een PostNL afhaalpunt wijzigen we dit naar je huisadres als we een briefpakje of brief versturen.

 

Vertraging

Indien een bestelling op werkdagen voor 17:00 wordt geplaatst en betaalt wordt deze dezelfde dag verzonden via PostNL. De bestelling wordt de volgende dag op het door de klant aangegeven afleveradres bezorgd. Voor de bezorging zijn wij afhankelijk van PostNL. Door interne of externe calamiteiten bij PostNL (zoals technische storingen, extreme drukte, pechgevallen, vermissing e.d.) kan het voorkomen dat een pakket niet de volgende werkdag wordt geleverd. 

 

Tip: download de handig PostNL app en pas zelf het aflevermoment aan!

Wil je het bezorgmoment aanpassen van de zending? Installeer dan de PostNL app op je mobiele telefoon. Zodra de zending bij PostNL de eerste sorteerscan heeft gehad en de Track & Trace aangeeft dat je zending door hen is ontvangen (meestal voor 24:00 's avonds op de dag van verzending) kun je het bezorgmoment in de app aanpassen. Dit kan tot uiterlijk 06.00 's ochtends op de dag dat de bezorging gepland staat. Je kunt dan bijvoorbeeld ook kiezen voor een avondlevering of het afleveren van het pakket bij een PostNL servicepunt.

Download vandaag nog de PostNL app en blijf voortaan op de hoogte van al je zendingen:
Voor Android in de Google Play store: [DOWNLOAD]
Voor Apple in de iTunes App Store: [DOWNLOAD]

 

Retourneren

  • 30 dagen bedenktijd
  • Gemakkelijk versturen met ons retourlabel (€ 5,95 voor NL / € 13,95 voor BE)
  • Lees onderstaande aanwijzingen voor retourzendingen!

Nadat je je bestelling thuis hebt ontvangen heb je 30 dagen de tijd om de producten te bekijken. Je hebt tot en met dag 30 om te laten weten dat je van de koop afziet. Vervolgens heb je nog 14 dagen de tijd om daadwerkelijk te retourneren. Als (een deel van) je bestelling niet aan je verwachtingen voldoet kun je deze aan ons retour sturen. We waarderen het als je aan wilt geven waarom je iets wilt terugsturen, maar dit is niet verplicht.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping [DOWNLOAD] maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Wij hebben de voorkeur dat je een email stuurt naar info@bushcraftshop.nl. Graag de volgende gegevens vermelden:

  • Het nummer van je bestelling, factuur of pakbon.
  • Je naam en adresgegevens.
  • Welk(e) artikel(en) je retour wilt sturen en liefst ook de reden hiervoor.

 

Zodra we je retourmelding hebben ontvangen gaan we deze verwerken en krijg je een email met een bevestiging en verdere uitleg over de retourprocedure.

Graag je retourzending voorzien van een retournummer. Heb je geen account? Stuur ons dan een email op info@bushcraftshop.nl om je retournummer aan te vragen.

Stuur het product compleet, ongebruikt en onbeschadigd terug in en indien mogelijk in originele verpakking. Het is toegestaan om artikelen terug te sturen die niet (geheel) aan bovenstaande eisen voldoen. De kosten voor de waardevermindering van het product zullen dan in mindering worden gebracht op het terug te betalen bedrag. Hiervan stellen we je natuurlijk op de hoogte.

Er zijn een aantal artikelen die uitgesloten zijn van het herroepingsrecht:

  • Producten vervaardigd conform instructies van de consument (maatwerk);
  • Producten die kunnen bederven binnen de bedenktermijn;
  • Makkelijk kopieerbare producten die niet retourneerbaar zijn wanneer de verzegeling is verbroken, zoals games, dvd's en cd's; 
  • Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van
    gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is 
    verbroken.

 De kosten voor het retour zenden zijn voor je eigen rekening. Je krijgt van ons een link per email waar je een retourlabel kunt aanmaken voor gebruik binnen Nederland. Hiervoor betaal je slechts € 5,95 wat je met iDeal kunt betalen. Voor België geldt een tarief van € 13,95 voor een retourlabel. In beide gevallen dus goedkoper dan zelf een pakketzegel aanschaffen bij PostNL of Bpost.

Tip: wist je dat je bij betaling met PayPal in aanmerking kunt komen voor een vergoeding van de retourzendkosten? Kijk op de site van PayPal hoe je dit kunt activeren! [BEZOEK PAYPAL]

Retouradres

Retouren kunnen, nadat u van ons een retournummer heeft ontvangen, terug worden gestuurd naar ons adres:

Bushcraftshop BV

Afdeling Retouren - Retournummer: R201X-XXXX

Arnesteinweg 50

4338PD  Middelburg

Nederland

 

Tot Slot

Bij een retourzending vergoedt Bushcraftshop alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door Bushcraftshop in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij Bushcraftshop aanbiedt het product zelf af te halen, mag zij wachten met terugbetalen tot zij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Bushcraftshop gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »